< Till bloggens startsida

Disney nostalgi

Har ni tänkt på hur otroligt bra alla Disney filmer är egentligen? Ända sen jag varit liten har jag älskat alla disneyfilmer. Dom allra äldsta är dom absolut bästa enligt mig, Snövit, Törnrosa, Tarzan, Lejonkungen, Dumbo, Alladin, Musse pigg, Den lilla sjöjungfun, Djungelboken osv. Jag minns när jag och Janelle satt och kikade på dom filmerna som barn, och allt som fanns då var ju gamla VHS band som ni minns? haha utvecklingen har ju gått en del framåt sen dess ;) Men nu idag när jag kollar tillbaka på dom gamla filmerna så väller det över av nostagli känslor! Och grafiken var förvånadsvärt bra för typ.. 12 år sen (minst)? Jag tycker iallafall personligen att dom allra äldsta Disneyfilmerna är dom bästa filmerna genom tiderna. Än idag sitter jag och bölar som ett litet barn till Lejonkungen och Tarzan. Säkert många fler men har inte sett dom anda filmerna sen jag var liten. Synd nog, det måste göras! 

Nu ska jag fortsätta lyssna på Tarzan soundtrack och mysa med mig själv -Forever alone. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0